בטח יצא לכם להיתקל כבר פעם או פעמיים במונח "מאמרי SEO", אין זו בושה אם לא הבנתם על מה מדובר מיד בהתחלה ובדיוק לשם כך, לפני שנרחיב בנושא, נעצור להסביר גם לאילו שאינם מבינים על מה בדיוק מדובר וניתן להם מושג כללי על מה אנחנו מדברים עוד בטרם נתייחס לחשיבות התחום;

SEO זהו קיצור באנגלית למושג "Search Engine Optimization" או כפי שאנו נוהגים להגות בעברית: קידום אתרים במנועי החיפוש. המונח משמש מקדמי אתרים לא מעט וכתוצאה מכך נדבק גם השם עליו אנו מדברים – מאמרי SEO. מאמרים אילו כמו שניתן להסיק הם מאמרים המיועדים לצורך קידום אתרים. מה זאת אומרת? מאמרי SEO אילו מאמרים הנכתבים על פי הזמנה (מאמר SEO ממוצע מכיל בדרך כלל 300-350 מילים) ומתפרסמים באתרי מאמרים שונים. מטרתם היא אינה פרסום של התוכן באתר שלנו עצמו, אלא במקומות חיצוניים מתוך רצון להשיג בתמורה קישורים חיצוניים לאתר שלנו. קישורים ידועים כאחד הפרמטרים המובילים והחשובים בשכלול הקובע את התוצאות המובילות לשאילתה מסוימת במנועי החיפוש השונים. זאת אומרת שבמידה ונצליח להשיג קישורים מאתרים איכותיים, נוכל לסייע בקידום מילות המפתח אשר מהם יוצא הקישור. לדוגמה: הזמנו מאמר SEO למילת המפתח "אינסטלציה". כתב התוכן שלנו ידאג לשלב את המילה "אינסטלציה" בצורה פזורה לאורך כל המאמר (4-5 פעמים לפחות) ולספק תוכן בסיסי בכל הקשור אליה. המאמר יפורסם על ידינו או על ידי הכותב (לפי מה שיקבע בנינו מראש) באתר המאמרים ומתוך הדף שיפורסם באתר המאמרים נוכל להוציא קישור או שניים לפחות לאתר שלנו עם המונח "אינסטלציה" למשל. לקישור זה יהיה ערך חשוב בסיוע לקידום של האתר שלנו בתוצאות החיפוש לאותה מילת מפתח.

ניתן להבין באופן די פשוט וברור שהדגש במאמרי SEO הוא פחות על כמות המידע שהמאמר מכיל ויותר על מידת שילוב מילות המפתח בתוכו. עובדה זו גורמת ללא מעט כותבים שלא להשקיע כלל במחקר תחת הנושא שבו נכתב המאמר ובאמת ניתן למצוא לא מעט מאמרי SEO שהמילה "זבל אנושי" הולמת אותם.

אנשים רבים רוכשים מאמרים מסוג זה מתוך אמונה שזבל או לא, זה מסייע בקידום האתר – מה שהם לא

מבינים זה שמאמרים אלו לא רק שלא מסייעים לקידום האתר, אלא מזיקים לו! מנועי החיפוש השונים עוברים עדכוני אלגוריתם אחת לתקופה (ובפרט גוגל). ידוע במיוחד הוא עדכון האלגוריתם האחרון של מנוע החיפוש גוגל הנקרא – "עדכון פינגווין". אותו עדכון העיף לא מעט אתרים מהתוצאות המובילות שהתבססו על אותם מאמרים זולים והעלה דווקא את אותם אתרים שפעולות קידום אתרים כפויות לא נעשו עליהם ושהתוכן שנכתב בהם באמת הניב ערך מוסף לגולש. בדיוק בשל כך, ישנה חשיבות גדולה מאוד במציאת כתב מאמרי SEO שידע בדיוק מה הוא עושה.

נכון, אי-אפשר להתעלם מהעובדה: מדובר בתוכן זול יותר. אך עם זאת, אין זה אומר שיש לזלזל בו.

אל לנו לצפות מכל אדם הכותב מאמרי SEO שיעשה מחקר מעמיק לפני כל מאמר שהוא כותב, אך שימוש

במספר עובדות מוצקות וברורות הוא הכרחי על-מנת שיהיה איזה שהוא ערך לאותו המאמר וכתוצאה מכך

גם ערך לקישור שנקבל ממנו בעיני מנועי החיפוש השונים. לפעמים עדיף אפילו להשקיע או לפרגן עוד כמה

שקלים לאותו כותב (כמובן, לפי היכולת התקציבית) מתוך מטרה לוודא שהוא מבצע את העבודה כראוי.

לקבלת דרכון בקלות

חברת קידום אתרים חברת קידום אתרים